Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Ännu en sång jag skrev en gång

Av Lars Andersson - 31 januari 2015 18:11

Det var i samband med att min äldsta dotter ville flytta hemifrån för många år sedan.

Hon ville bort, bort från Robertsfors som var det värsta ställe man kunde bo på.

Bort från det tråkiga.


Jag minns hur jag försökte prata. Om att inställningen man bör ha, då man flyttar, är att man ska TILL något.

Något nytt..något spännande. 


Ska man bara bort kan man bli besviken. Då finns risken att man kommer ännu sämre till.

Jag tror och hoppas att hon till slut hamnade på samma våglängd, Hon bor idag i Umeå.

Det känns bra att hon inte bor kvar i Malmö. Det var dit hon flyttade då.



Sången var tillägnad Emanuella, Ditt universum. Det var henne jag tänkte på när jag skrev den.



Men idag känns det som att den även är tillägnad alla mina vänner på internet.

I världen, gamla och nya.


Det är där du är, världens centrum är.


/Lars


 

 
 
Ingen bild

allan kämpe

31 januari 2015 21:00

Du rockar fett lars! Om du går in på youtube.com och söker på: didjinman i Avanäs.... så kommer det lite didgeridoospel vid vindelälven...
didjinman är min kanal på youtube med lite olika didgeridoo jag tillverkat m.m

Lars Andersson

31 januari 2015 22:19

Tack!
Det ska jag kolla in. Kommer aldrig att glömma vilket mäktigt ljud du fick ur den luren på seriemässan i Stockholm.

 
Ingen bild

cony

1 februari 2015 08:01

så jäkla bra lars:)

Lars Andersson

1 februari 2015 09:04

Tack Conny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Andersson - 22 juli 2020 11:08

av Mats Källblad utgiven av Albumförlaget     De första avsnitten läste jag för ett år sedan i Galago och jag var nästan på väg att skaffa mig en prenumeration på tidningen. Den finns ju inte att köpa på vanliga affärer längre. Enda stället ...

Av Lars Andersson - 21 februari 2019 21:25


 

Av Lars Andersson - 6 maj 2017 20:15

Jag är både nyfiken och intresserad som rädd och obekväm i att göra en självbiografisk serie. Här är en kort strip som skulle kunna vara en början.        ...

Av Lars Andersson - 14 februari 2017 18:49

Nu har jag kommit över en riktig pärla. Nämligen de första serierna om Doctor Strange. Serier publicerade i den amerikanska tidningen strange tales från 1963-66. Skrivna av Stan Lee och tecknade av Steve Ditko. Samma team som skapade självaste spider...

Av Lars Andersson - 12 februari 2017 17:53

Det har gått bra. Suget har kommit över mig några gånger men nikotintuggummin fungerar. Givetvis ska jag fasa ut dessa också så småningom. Men än så länge får de hänga kvar. Den här gången kommer jag att fokusera på vanan i första hand och nikotinb...

Presentation


Jag jobbar som Maskinarbetare på Siljum Mekan. På min fritid tecknar jag serier och spelar gitarr. Spelar även bas i coverbandet "Complayners"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards