Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Lars Andersson - 21 februari 2015 09:48

För några dagar sedan köpte jag ett japanskt konst-set innehållande en tuschflaska, ett block med tunna papper och en pensel.


 


Ett impulsköp medger jag men jag kände mig lite "wild and crazy"   


Efter att ha googlat idag har jag funnit att jag kommit över verktyg till ett mångtusenårigt asiatiskt hantverk.

Sumi-e


Nu har jag just gått igenom några filmer på Youtube som är helt fantastiska. Detta är en av dom:



För första gången på väldigt länge känner jag den stämning som Akira Kurosawa hade i sina filmer.


Jag kommer att använda denna pensel tillverkad av gethår. på mitt eget sätt, i mitt skapande.

Men just nu känns det spännande.


Detta var en bild jag lyckades få till igår ivarje fall.  


Jag har använt sumi-e penseln till dom grova linjerna och det klassiska stålstiftet till dom fina.


allt gott


/Lars 


ps

Detta var förresten dom första dragen jag gjorde. Bara så att ni vet vad som var min första inspirationskälla.

Men det vet ni nog redan

 

ds

Presentation


Jag jobbar som Maskinarbetare på Siljum Mekan. På min fritid tecknar jag serier och spelar gitarr. Spelar även bas i coverbandet "Complayners"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards