Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Lars Andersson - 7 juni 2015 09:57

Jag kan inte annat än rekommendera Agent X9 som årets sommarserietidning igen.

 


Den franskbelgiska serieversionen av Stig Larssons Millenium triologi är fantastisk. Nu är det den andra boken man tolkar: Flickan som lekte med elden. Detta är en berättelse som gör sig väldigt bra som serie. Personligen tycker jag serieversionen är bättre än filmen.

 

Men precis som orginalhistorien är det en otäck berättelse i ett Sverige som känns ovanligt ruttet med våldtäktsmän, korruption och gangsterligor. rekommenderas för vuxna läsare.


Det finns faktiskt två serieversioner av Millenium. Denna Franskbelgiska version, samt en amerikansk som utges av Norstedts i tjusiga album.  

Jag följer denna också men tycker nog att den versionen dom publicerar i X9 är bättre och faktiskt också förtjänar en albumproduktion. 


Agent X9 gör en kulturgärning som ger ut kvalitetsserier till en billig penning. Den är uppdelad i två delar och den andra delen kommer i nästa nummer. Med 148 sidor får du även läsa klassiska deckarserier som Rip Kirby och Modesty Blaise. Även nya svenskproducerade serier lyckas man klämma in. I detta nummer, Fosterlandets försvarare av Pär Thörn och Daniel Thollin. Den är bara ett måste att ha till hands i hängmattan eller när regnet smattrar på altantaket.


Ha en skön seriesommar


/Lars



Presentation


Jag jobbar som Maskinarbetare på Siljum Mekan. På min fritid tecknar jag serier och spelar gitarr. Spelar även bas i coverbandet "Complayners"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards