Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Lars Andersson - 2 augusti 2015 23:07

Jag har nu börjat jobba med en skräckserie.


Inspirationen kommer från äggtjuvarna som ställer till det i fjällen och en gammal legend om en stor rovfågel jag hörde berättas om som barn.

Om du vill läsa denna serie i en tidning så är det här inget för dig. Men om du vill se hur skapelseprocessen går till så har du kommit rätt. Här finns inga hemligheter.

Igår kväll tänkte jag att bland det första som inspirerade mig att börja teckna var faktiskt skräck.
Både filmer och serietidningar. Jag har nu gjort över 100 sidor serier men inte en enda skräckserie. Det är på tiden med andra ord.

Jag gjorde ganska snabbt ett bildmanus på en historia jag tänkte ut under en promenad igår eftermiddag. (Om jag mötte någon som tyckte att jag hade något konstigt i blicken kommer ni snart att förstå varför)

Sen skissade jag upp ett bildmanus med slarviga teckningar och text.
Det bryr jag mig inte om att visa upp här, för det är i stort sett samma bilder som jag sen skissade upp idag på ett större papper. Det där första bildmanuset är det nog bara jag som ser vad bilderna föreställer egentligen. Men det är ett bra stöd i upplägget av sidorna om man vet vad som ska hända och i vilken ordning, och vilka perspektiv.

Så här blev det.


 

 

 

 

 

 


Förmodligen kommer jag att sudda och skissa om innan jag är riktigt nöjd. Men just nu ikväll känner jag mig nöjd med det jag gjort och vad det kan bli. Säg bara till om du undrar över något eller har tips på hur jag kan göra den ännu bättre. Alla kommentarer är välkomna.

/Lars


Presentation


Jag jobbar som Maskinarbetare på Siljum Mekan. På min fritid tecknar jag serier och spelar gitarr. Spelar även bas i coverbandet "Complayners"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards