Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av Lars Andersson - 4 augusti 2015 21:37

Då har jag kommit fram till tuschningen av dom första sidorna. Där tyckte jag inte att jag behöver ändra så mycket. ivarje fall inte dom två första. Och det är ju först med tuschet det för mig blir en serieteckning. Jag använder mig av Faber castell B (pennna med penselspets, för dom större svarta partierna)F (fine) och S (small) för skrafferingar och fina linger.

Så här blev första sidan:

 

Jag blev ganska nöjd men inte riktigt. Det jag störde mig på var den första bilden. Jag fick inte till rörelsen, farten i bilden. Fartlinjerna blev jag inte alls nöjd med. rörelsen som skulle vara snabb och tydlig blev krokig.

Håret blev ankskit.


Jag tog fram lite tippex och tänkte att det räcker kanske att trixa till lite men det blev bara värre. Jag ville skanna in igår och dela med er men jag kände mig besviken och sket i det.


Då tog jag nya tag idag. Jag tog måtten av ruta 1 och gjorde samma händelse från en annan vinkel. Jag fick offra fjällbjörkarna men det kommer ju mer av dem sen.


så här blev det:

 

Ja jag har inte bestämt mig än, men den känns bättre för mig.

/Lars

Presentation


Jag jobbar som Maskinarbetare på Siljum Mekan. På min fritid tecknar jag serier och spelar gitarr. Spelar även bas i coverbandet "Complayners"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards