Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Lars Andersson - 10 augusti 2015 21:25

Bara för att ni inte ska tro att jag övergett detta projekt slänger jag upp, den inte riktigt färdigtuschade, sidan 2.

Det blev mycket pillerjobb på den här sidan. Men jag tror det kan bli ett bra djup i fjälllandskapet.

 


Tyvärr fick jag en tråkig nyhet idag så jag känner inte för att kommentera så mycket.


Västerbottens mellanbygd har bestämt att inte längre publicera Yxa & Klinga. Den har ju gått löpande över ett år men i juni begärde jag att göra en paus över sommaren. Jag hade tänkt dra igång med tecknandet nu under hösten men beskedet kom före.


Anledningen var att dom tyckte kostnaden blev för hög och att dom hellre väljer reportage och lokala nyheter. Jag kan förstå det. Tidningen har varit fantastisk mot mig, och det är ju en liten tidning med begränsade resurser. Jag är tacksam för den tid jag fick att teckna och berätta på det sätt  jag kan. Att känna sig som en serietecknare ett tag.


Det som gäller nu är att teckna färdigt dom sista 13 sidorna och sedan göra en sammanställning för albumet. För ett album kommer vi att försöka få till. Går det bra slutar det inte med det heller.

Presentation


Jag jobbar som Maskinarbetare på Siljum Mekan. På min fritid tecknar jag serier och spelar gitarr. Spelar även bas i coverbandet "Complayners"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards