Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Lars Andersson - 11 februari 2015 04:34

Här sitter jag kl halvfem på onsdagmorgonen och väntar på att Mellanbygden ska dimpa ner i brevlådan. Igår var det en jobbig dag. Det gick trögt på jobbet, mycket småstrul.


På kvällen tänkte jag teckna en sida med Yxa & Klinga men bilderna blev bara ankskit.Dessutom drömde jag inatt att Fantomen-tidningen skulle läggas ner för att den sålde för dåligt.Imorgon torsdag kommer ett nummer ut som jag (fast jag inte läst det) kan rekommendera.


Fantomen-avsnittet är skrivet av Janne Lundström, en av dom bästa författarna som jobbat med Fantomen, och som under 70-talet förädlade denna serie med kluriga och realistiska berättelser.Han låg även bakom den prisbelönta serien Johan Vilde om ni minns den. Om en svensk pojke som hamnade i afrika under kolonisationstiden och blir adopterad av en afrikansk stamhövding.Det som kommer i fantomen nu är dock helt nyskrivet. Han brukar skriva något avsnitt varje år och ska du någon gång köpa en fantomentidning tycker jag att du ska göra det imorgon.


Kaffe med grädde är ingen dålig frukost och nu hörde jag att det skramlade till i lådan.


Idag tror jag det blir en bra dag både för mig och dig :)


Ha det gott

/Lars

Presentation


Jag jobbar som Maskinarbetare på Siljum Mekan. På min fritid tecknar jag serier och spelar gitarr. Spelar även bas i coverbandet "Complayners"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards